Wind and Water op de Middellandse Zee

Wind and Water op de Middellandse Zee
2016-04-19

Waar blijft het pakketje........

Donderdag wordt hard gewerkt aan de laatste meters van het dek.
Arthur en Jelle hebben besloten om vrijdag met de kuip en de spiegel te beginnen.
Zaterdag is een vrije dag. 
Op vrijdagochtend zie ik op de track and trace van post.nl dat het pakketje nog niet weg is.
Dit zorgt voor de nodige twijfel. 
Toch maar even bellen naar post.nl. Ik word direct door verbonden met de expres service. 
Aardige meneer staat mij te woord en vertelt dat het pakketje aangekomen is in Athene via UPS. Hij kan alleen niet bevestigen, dat dit dezelfde dag nog bezorgd wordt. 
Hij gaat contact opnemen met de collega's in Athene en gaat er alles aan doen om dit toch nog in het weekend geregeld te krijgen. De post.nl meneer belt mij hierover terug. 
Deze laatste afspraak doorgegeven aan Jelle, wij wachten dus maar af......
Aan het eind van de middag krijg ik een mailtje, dat er niet beloofd kan worden dat het pakje voor het weekend bij de Marina op Leros bezorgd kan worden. Brrr.....
Als het pakje op maandag bezorgd wordt, krijgen wij de porto kosten terug. 
Vanaf het dorpsplein met een verlicht kunstwerk op de voorgrond kijk je zo de baai in.
Zaterdagochtend staat om negen uur de auto klaar en gaan Jelle en Arthur op pad.
Jelle heeft het luik van de ankerbak eraf geschroefd om deze bij Agma Marina te laten zien en te horen hoe het uitfrezen moet gaan gebeuren.
Eerst rijden zij een stukje naar het zuiden. Het is een heldere dag van daaruit kunnen ze het eiland Kalimos zien liggen.
Nu terug naar het noorden halverwege het eiland is een kasteel dus het laatste stukje wordt gewandeld dan heb je ook een prachtig uitzicht over een andere baai.
In de middag komen zij bij Agma Marina aan, hier doet Jelle de directeur de groeten van een Zweedse zeiler die al jaren op het eiland woont en bij de opbouw van de Marina financieel heeft geholpen. Het kan nooit geen kwaad om namen te laten vallen op dit kleine eiland.
Het luikje wordt afgegeven en maandag gaat de timmerman bekijken, hoe het dek verder aangepakt gaat worden.
Daarna rijden zij terug naar de haven. Onderweg boodschappen en verse vis gekocht, want met de auto is het makkelijker dan op de fiets straks. 
In de directe omgeving van Agma Marina is namelijk geen winkel of restaurant.
Aangekomen op de haven blijkt, dat er geen pakje uit Nederland is gebracht.
Jelle maakt de vis in het rookoventje klaar en samen smullen de heren ervan.
Op zondag moet er eerst gewassen worden, want na drie weken raken de schone kleren op.
Het wasmachientje doet zijn werk, in de zon en de wind is alles snel droog.
De kuip en de spiegel zijn de laatste delen, die 's avonds bijna klaar zijn.
Maandagochtend bel ik direct weer met post.nl, helaas de aardige meneer heeft een vrije dag en geen van zijn collega's op de spoedafdeling kan mij helpen. Dit kan niet waar zijn, na mijn vasthoudendheid krijg ik toch per gratie gods, een collega aan de telefoon. 
Hij begrijpt onze situatie en zegt dan dat wij het pakje via UPS track en trace kunnen volgen. 
Hier staat dat het pakje toch zeker maandagmiddag bezorgd wordt. 
Ik leg hem uit dat dinsdag onze boot het water in gaat en woensdag vertrekt Jelle naar het noorden van het eiland. 
Hij belooft direct te bellen naar UPS Athene en daarna neemt hij contact met mij op.
Een uurtje later krijg ik een telefoontje dat het pakje echt op maandagmiddag wordt afgeleverd.
Op Leros worden de laatste klusjes aan Wind & Water gedaan voor de te waterlating.
De schroef wordt nog geïnspecteerd, alles ziet er prima uit.
Inderdaad eind van de middag een whapje van Jelle, pakje is gearriveerd.
Dinsdag half twee komt er weer water onder de kiel.
Woensdagochtend vliegt Arthur weer naar huis. Goed werk verricht, dank je wel Arthur!
Daarna vaart Jelle de boot naar Agma Marina. Hier hoort hij hoe het programma eruit gaat zien m.b.t. het uitfrezen en opnieuw kitten, drogen en schuren van het dek.