Wind and Water op de Middellandse Zee

Wind and Water op de Middellandse Zee
Krijgt "Opzij" een plus?

2016-08-26

Vandaag gaan wij alles in gereedheid brengen voor onze vriend Frans.
Hij landt morgenochtend om negen uur, dus tegen half elf koffie plus in de kuip.
Soms heb je van die nachten dat de slaap niet komt, voor mij was dit er zo één.
Na het ontbijt draai ik een paar wasjes en ga de kajuit kuisen.
De hut van Frans wordt in gereedheid gebracht.
Daarna pak ik het tijdschrift "Opzij", die kreeg ik van een vriendin in Nederland voor aan boord.
Ik ga er uitgebreid voor zitten. 
De artikelen wisselen nog al, maar deze keer maakt het interview van Cornald veel goed. 
Het blijft een bijzondere knul met veel kennis van o.a. cultuur.
Het mooie aan hem, vind ik dat hij altijd zichzelf blijft en zich kwetsbaar durft op te stellen. Tegenwoordig kom je genoeg mensen tegen, die er alles aan doen om maar op te vallen. 
Na de powernap lopen wij nog even het stadje in om wat boodschappen te doen.
Vanavond gaan wij in de stad eten. 
Deze keer zoeken wij op TripAdvisor naar het restaurant dat op de eerste plaats staat.
Je kunt merken dat het vrijdagavond is, hele families wandelen over de boulevard en gaan daarna het restaurant in om een hapje te eten.
Wij gaan naar "de gekke garnaal" , deze staat op nummer één bij TripAdvisor. 
Het restaurant zit in een smal steegje, met aan beide kanten tafeltjes en stoeltjes zodat er nog net een meter in het midden over blijft. waar je kunt lopen. 
Kortom op deze avond een drukte van jewelste. 
Wij vinden een tafeltje, bekijken de kaart en kiezen voor gegrilde courgette vooraf en daarna garnalen. Een jonge student noteert alles keurig. 
Terwijl wij wachten, zien wij dat er zelfs voor gesloten panden tafeltjes en stoeltjes staan, dit alles hoort bij The crazy shrimp.
De eigenaar loopt wat rond en wordt door menig bezoeker gegroet. 
Voor mijn gevoel hangt hier een wat bijzondere sfeer.
Als onze maaltijd wordt geserveerd, stellen wij vast dat de keuken heel goed is.
De andere zaken die medepalend zijn voor een eerste plaats op TripAdvisor voor ons, geven wij een zeven. Een minpuntje is ook dat de WiFi niet werkt, telt mee in de beoordeling.
Wij besluiten om de koffie te gebruiken bij ons favoriete  Flowcafe.  
Op de terugweg komen wij langs een grote tent waar de plaatselijke bevolking eigen gemaakte producten aanbieden. 
Leuk om er even rond te snuffelen.
Er staan overal tentjes waar men gegrilde maïskolven verkopen.
Het blijft druk op de boulevard. 
Tegen half elf liggen wij nog even in de kuip, maar al snel sta ik op en duik mijn kooi in.
Kalinichta.