Wind and Water op de Middellandse Zee

Wind and Water op de Middellandse Zee
Terug naar ons favoriete café 
2016-08-25

Vroeg wakker, de buurman zou om zeven uur vertrekken, maar het werd acht uur. 
Dit kan gebeuren. De buurman verlaat keurig de haven en Jelle heeft zijn dienst bewezen.
Vanochtend nemen wij een eitje bij het ontbijt, wij hebben tenslotte weer alles aan boord.
Na een trage start haalt Jelle de fietsjes voor de dag. 
Op de fiets ben je in een korte tijd verder weg. Bij de Carrefour ga ik wat verse groenten halen, vanavond alles in de pan roerbakken gamba's erbij, ons dinertje gaat goed komen. 
Als vooraf gevulde vijgen gewikkeld in serranoham, daarna toe de Griekse yoghurt. 
Ik heb het menu al in mijn hoofd.
Voor de koffie vertrek ik, dan is het nog een beetje koel 29 graden.
Jelle gaat bij Cosmote het pasje opwaarderen voor onze hotspot, 10 gigabyte voor een maand en de kosten zijn €30,00. 
Op dit moment hebben we internet aan boord van een restaurant aan de kade, werkt wat traag maar altijd beter dan niets.
Onze traditie is na het ontbijt via de hotspot, de mail binnen halen en de krant, die kunnen we daarna offline lezen.
Wij zijn tegelijk terug en drinken samen koffie in de kuip.
Net zoals in Nederland, kun je je maar beter van twaalf tof vier rustig houden.
Voor het vertrek maak ik nog een foto van Wind & Water, op de achtergrond de nieuwe gebouwen die straks Preveza Marina een mooi uiterlijk moeten gaan geven, behorend tot de Cleopatra Group.
Daarna wandel ik het stadje in, even de benen strekken goed voor het lijf, zeg ik altijd.
Na de maaltijd aan boord, wandelen wij het stadje in om koffie te gaan drinken aan de boulevard.
Inmiddels is het tien uur en het is nog steeds een levendige boel hier.
Bij Flocafe, ons favoriete tentje, drinken wij koffie.
Het ziet er gezellig uit, diverse verschillende gekleurde lampenkappen aan het plafond, geven de zaak een bijzondere uitstraling.
Daarna wandelen wij weer naar de boot.
Kalinichta.