Wind and Water op de Middellandse Zee

Wind and Water op de Middellandse Zee

Dinsdag 24 oktober 2017


Adieu Milna


Het was een zeer onrustige nacht.

De hele nacht bleef het waaien. 

Jelle is een goede slaper, hij hoort niets, slaapt overal doorheen.

Bij mij is dat anders, het geschommel van de boot brengt mij deze keer niet in slaap.

Tegen kwart voor zeven staan wij op.

De lakens gaan direct de machine in, daarna breng ik ze naar de droger op de haven.

Wat een uitkomst en een luxe, dit heb ik nog niet eerder meegemaakt.

Dan ontbijten en douchen. 

Ik vind het prima zo, vanmiddag gezellig naar Split.

Met dit ongezellige weer en kou, kun je maar beter in een stad zitten.

Binnen maak ik het laatste schoon. 

De kapitein doet de wintertent erop, ondanks de wind lukt het hem goed.

Wij drinken nog een kop koffie aan boord.



Alle kussens worden omhoog gezet en de kastdeurtjes zet ik zoveel mogelijk open.



Zo blijft alles via de luchthappers een beetje door waaien en voorkomt vochtvorming.



Er gaat citroenzuur in de watertanken, de leidingen worden nu doorgespoeld, dit voorkomt alg vorming.

Tegen twaalf uur eten wij het restje pasta.

Na de afwas ga ik van boord, dan kan Jelle de afsluiters dichtdoen.

Wind & Water nog eenmaal checken. 



Het laatste gedeelte van de dektent wordt dichtgeknoopt.



De boot blijft hier de winter liggen. 



Eind april komen wij terug.

Nog even een kop koffie en dan stappen wij in de bus.

De buschauffeur zit op een stoel met vering. Ik zit achter hem en wordt bijna misselijk als ik naar de stoel kijk.

Tegen twee uur zijn wij in Supetar.



Er staat een heftig zeetje. De schuimkopjes staan op de golven.

Om half vier komen wij aan in Split.

Op internet hebben wij al gezien waar de "studio" is.

Het is voor ons een bekende buurt, dus lopen wij er zo heen.

De studio bevindt zich in het souterrain, het ziet er allemaal keurig uit. De eigenaar wacht ons al op. Hij laat ons de studio zien.

Prima wij zijn tevreden. 

Er staan zelfs pakken frisdrank en een soort van mars als welkom klaar.

De eigenaar vraagt hoe laat wij donderdag vertrekken. 

De bus naar het airport gaat om 13.00 uur. 

Wij mogen tot 12.00 uur gebruik maken van de studio.

Tegen half zes wandelen wij de stad in. 

Wij komen langs het VVV. Zij organiseren stadswandelingen, dat lijkt mij interessant.

Gelukkig vindt Jelle het ook de moeite waard. 

Morgen om 12.15 uur een stadswandeling, deze duurt maximaal negentig minuten en gaat onder anderen over de historie van de stad.

Wij lopen verder en drinken een wijntje in een restaurantje, deze keer binnen. 



Op het waterflesje die wij erbij bestellen, staat een spreuk de dame brengt ons hiervan op de hoogte.

Onze bedoeling is om naar een sushi restaurant te gaan. 

Volgens TripAdvisor moet er bij de poort een tweede geplaatste zijn. Als wij er zijn, blijkt dat deze gesloten is.



Dus lopen wij maar naar Samurai, voor ons bekend.

Het is een sober restaurant, maar de sushi smaakt voortreffelijk.

Overal is het rustig, alleen in het oude centrum, zijn ontzettend veel Kroatische jongeren aanwezig voor een doordeweekse avond.

Bij een koffie bar nemen wij nog een koffietje en wandelen dan terug naar onze studio.

Daar aangekomen, maak ik mijn blog af.

Nog even wat lezen en dan naar bed.

Welterusten.