Wind and Water op de Middellandse Zee

Wind and Water op de Middellandse Zee
Help, mijn man is klusser!
2015-07-28

Kalimera.
Het was een rustige nacht. Het blijkt dat de accu's tot 84% zijn teruggelopen, meer dan Jelle had verwacht, nu is het de vraag hoe lang het duurt en hoeveel de zon ze oplaadt.
Gisteravond kwamen wij tot de ontdekking dat het gootsteentje heel langzaam leeg loopt. Misschien een verstopping.....Het spoelen met speciaal zout, geeft geen verbetering.
Aangezien er nog steeds een harde wind staat, blijven wij hier nog liggen. 
Jelle gaat op zoek naar het probleem van de gootsteen. Kastjes leeg pakken, je kent het wel. Nieuwe afvoerslang erop, hij blijft langzaam lopen. Na wat onderzoek, blijkt dat er water in de ontluchtingsslang zit, kom maar op het idee. 
Vandaag geen wandeling of fietstocht, de reparatie gaat voor. En zo is er altijd wat aan boord van een schip....
Op zoek naar een strandje kom ik langs de bakker, ik neem iets mee voor de lunch, dat verdient mijn monteurtje. 
Bij het havenkantoor is boven een klein zwembad met uitzicht op de zee en aan de rand van het zwembad ligstoelen en zitjes waar men kan luieren en drinken. 


Als ik naar beneden kijk zie ik een strand met parasols, ligstoelen en een controle post van waaruit een badmeester de mensen in zee volgt. Goed idee om hier eind van de middag nog even samen naar toe te wandelen, denk ik.
Het pakt allemaal iets anders uit, de reparatie kost meer tijd dan verwacht.
Wij nemen een aperitief aan boord en daarna gaat de keuken van Wind & Water open. Het wordt pasta met garnalen en verse broccolisaus. Het smaakt heerlijk. 
Terwijl wij in de kuip zitten te eten, zien wij een motorjacht aanleggen. Jelle ziet direct dat het de "gevluchte" Fransman is, hij vertrok begin juli naar Corfu vanwege de financiële onrust in Griekenland. Hij herkent ons onmiddellijk en zwaait. 
De afwas is voor Jelle, zo leveren wij beiden ons aandeel aan het diner. Jelle stelt voor om morgenavond maar weer eens een restaurantje te zoeken, want deze keer is de afwas erg veel. Dat vind ik een prima afspraak.
Wij lopen nog even naar één van de vele terrassen voor een kop koffie en de laatste mail op te halen. Op de weersites zien wij dat de Meltemi(harde noorden wind) blijft de komende twee dagen. Wij gaan er maar van uit om maandag te vertrekken. Wij liggen inmiddels wat achter op het reisschema, maar dat halen wij wij wel weer in.
Terug aan boord lezen wij nog wat in de kuip en zo is deze dag weer voorbij gevlogen.