Wind and Water op de Middellandse Zee

Wind and Water op de Middellandse Zee
Het luistert nauw.
2015-08-26

Vandaag is een actieve dag voor Jelle. Hij wil proberen de aansluiting voor de zonnecollector af te maken. Voor mij wordt het een rustige dag, want alles is redelijk opgeruimd. Ik ga de bakker opzoeken, die in juni heerlijke broodjes en lunchhapjes verkocht.
Als ik langs de kade loop zie ik Wind & Water liggen en ik maak er nog maar een fotootje van. Rechts in de hoek ligt W & W.
Je kunt ons volgen op één van de genoemde sites, je ziet dan ons voorlopige programma.

Http://Tinyurl.com/pwgne7s
Http://Tinyurl.com/nqgxgjd

Inmiddels heb ik op de windsites gekeken en er wordt behoorlijk veel wind, de Meltemi, verwacht de komende dagen.
De Meltemi waait van NO naar ZW, met een kracht van 4-6 en regelmatig uitschieters van 7 of 8, vaak in de periode van juli tot oktober en kan soms dagen achter elkaar aanhouden.
Als wij de steiger verlaten en de straat willen oversteken, valt ons oog op de creativiteit van de Grieken. Bij een "braakliggend" stuk grond ligt tussen twee panden wordt deze ruimte omgeturnd tot een parkeerplaats. Er worden opvallende vlaggen aan de straatkant geplaatst met de vermelding Parking €5,00 en de hele dag zit er een mannetje op een stoel bij de ingang. Geen luxe slagbomen of bonnetjes apparaat nee, gewoon persoonlijke bediening, waar vind je dat nog. Wij hebben dit al in meer "grote" steden in Griekenland gezien.
De keuken van Wind & Water is vanavond ook weer geopend, tomaten mozzarella en pesto, hoofdgerecht een "aangeklede" tonijnsalade en dan de Griekse yoghurt als toetje.
Als de afwas klaar is gaan wij de kade op voor een ijsje en een koffietje. 
Na de koffie gaat het eerste blog weer op internet. 
Niet extreem spannend, toch wenst de bemanning van Wind & Water u veel leesplezier.