Wind and Water op de Middellandse Zee

Wind and Water op de Middellandse Zee
Dagje in de haven.
2015-08-27

Vandaag wordt de laatste hand gelegd aan de zonnecollector. Ja, het is gelukt hij is aangesloten. Nu gaan wij hem testen. Het blijkt dat hij overdag makkelijk de accu's op 100% kan houden. Het is even afwachten hoeveel de accu's vannacht teruglopen, morgen weten wij meer.
Na de koffie ga ik nog wat boodschapjes doen. Aan boord verzorg ik daarna de lunch.
Het is voor mij een lazy day. Jelle gaat door met het afwerken van zijn To-do lijstje.
Aan het eind van de middag bel ik mijn moeder en zij vertelt dat het al twee dagen regent en ongeveer achttien graden is. Zij heeft haar vest weer aan, maar verder gaat gelukkig alles goed.
Vanavond gaan wij een leuk tentje opzoeken, waar wij iets kunnen eten.
Bij Belle Amie vinden wij de gezelligheid waarna wij op zoek zijn. Op de menukaart staan mosselen, hier gaan wij voor. 
De mosselen smaken heerlijk, gekookt in wijn en thijm.
De bediening is erg vriendelijk, op de achtergrond een zacht muziekje. Als Jelle om de rekening vraagt krijgen wij nog een likeurtje van het huis, het heet mastica. Normaal ben ik niet zo van de likeurtjes, maar deze is inderdaad lekker.
Wij lopen terug naar Wind & Water, lezen nog wat in de kuip en gaan daarna onder zeil.
Kalinichta.