Wind and Water op de Middellandse Zee

Wind and Water op de Middellandse Zee
Rainy day
2016-09-06

Vannacht veel lichtschichten en onweer boven ons, daarbij af en toe wat regen.
Tegen half tien maakt Jelle mij wakker, hij heeft de tafel al gedekt en samen ontbijten wij.
Op de kajuit hoor je constant de regen kletteren. 
Als wij naar buiten kijken, ziet de wereld er voor ons uit als op de foto.
Het was een goed besluit om gisteren zo'n lange afstand te varen.
Morgen wordt er minder regen voorspeld.
Inmiddels heeft Jelle gebeld met de volgende Marina voor de woensdag- en donderdagnacht.
Zij bellen ons terug, want op dit moment is er geen plaats.
Hopelijk vertrekken er, als het droog weer is, morgen wat schepen.
De voorspellingen zijn morgenmiddag droog en donderdagochtend ook, dus dan moeten wij zorgen dat alles afgetuigd en schoongemaakt wordt.
Niets mag vochtig op geborgen worden, want de komende zeven maanden staat Wind & Water op de wal.
Tegen elf uur drinken wij koffie en praten veel over de thuissituatie.
De regen blijft onophoudelijk doorgaan, hetgeen extra somberheid toevoegt aan de sfeer.
Na de koffie begint Jelle aan de motor. Hij komt wat spullen te kort, maar gelukkig bij de Volvo dealer op de haven is alles voorradig.
Ik maak een lekkere lunch klaar voor de kapitein/monteur deze keer.
Cleopatra Marina belt om te zeggen, dat wij morgen vanaf twaalf uur een ligplaats hebben de prijs is €35,00, dat is een andere prijs en wij weten dat de service en voorzieningen beter zijn daar hier.
Het filter van de zuiveringsinstallatie van het water wordt ook vervangen.
Ondertussen kijk ik naar onze voorraad schrijf dingen op, die nog aan boord zijn en die de volgende keer mee gebracht moeten worden.
Aan het eind van de middag bel ik met mijn moeder, want vandaag is het de datum van de verjaardag van mijn vader. Henk en Julia zijn er nog steeds, zij is daar erg blij mee.
Julia vertelt dat er morgenochtend nog twee dingen geregeld moeten worden, maar dat zij morgen toch echt vertrekken.
Gelukkig is het inmiddels droog geworden, wij wandelen het stadje in en gaan op zoek naar een restaurant, hier zijn er genoeg van.
Wij gaan naar Nautilus een familie restaurant deze keer zitten wij binnen vanwege de regen.
Het ziet er gezellig uit.
Ik maak een foto van Jelle.
Jelle maakt een foto van mij.
Dan nog een kop koffie terwijl ik het blog op internet zet.