Wind and Water op de Middellandse Zee

Wind and Water op de Middellandse Zee

Het is mooi geweest.

2014-10-10


Wij worden wakker om zeven uur en voelen al onze spieren in combinatie met een keiharde matras. Na het douchen en wat beweging worden onze spieren al wat soepeler.

De tassen worden gewogen, wij hebben een extra tas ingecheckt,  zij voldoen aan het gewicht, deze keer gelukkig geen overgewicht.

Dan begint de administratie afhandeling, uitchecken, aanbetaling voor ligplaats, taxi bestellen, instap kaarten laten uitprinten op het havenkantoor. Eindelijk tegen tien uur kan Jelle nog even naar de boot om het water door te spoelen. Wind & Water ligt er keurig bij.


Ik loop nog over het haventerrein, daar wordt een motorjacht verpakt voor groot onderhoud.


Bijzonder zoals dat gebeurt.

Nog even een kop koffie en om 12.15 uur staat de taxi klaar.

Wij zijn op ruim op tijd op het vliegveld en moeten voor de extra tas bij betalen, € 3,00 per kilo. 


Inmiddels is het Engelse koppel ook gearriveerd. Wij drinken iets aan de bar. Daarna wordt onze vlucht omgeroepen. 


Bagage gecheckt, alles in orde....met elf passagiers aan boord vertrekken wij. Eenmaal aan boord krijgen wij een snoepje en een tissue, wat een service!


Binnen in het vliegtuig is alles wat kleiner dan wij gewend zijn.


Het is erg helder, vanuit het vliegtuig maak ik nog een paar foto's.

Vanuit het raampje maak ik deze foto nog.

Een half uur later zijn wij op het vliegveld van Corfu. Nu even een bagagekluis zoeken, helaas is niet aanwezig op het vliegveld. Om met bagage de stad in te gaan, zien wij niet zitten. Wij lunchen buiten op het terras, er is wifi. Dan ga ik het blog maar op internet zetten.

Dit is het laatste verslag, ik hoop dat onze volgers mee hebben genoten van de afgelopen zeilreis. Voorlopig zijn wij een tijdje uit de lucht.

Het afgelopen seizoen heeft Jelle 1228 zeemijlen gevaren, dat is ongeveer 2100 km. Voor mij waren het er 800, omdat ik de oversteek van Sicilië naar Corfu niet heb meegemaakt.

Volgend jaar varen wij verder de Ionische Zee over, dan de Straat van Corinthie daar waarschijnlijk ergens de zomerstop. Vanaf half augustus de Egeïsche eilanden richting Turkeije waar Wind & Water de wal op gaat.