Wind and Water op de Middellandse Zee

Wind and Water op de Middellandse Zee

Dinsdag

26 september 2017


Het strijkijzer


Vandaag zijn mijn broer Henk en mijn schoonzus Julia jarig, hartelijk gefeliciteerd. 

Wij hebben al gelezen, dat jullie er een gezellige dag van gaan maken.

Voor ons staat alles in het teken van vertrek.

Het is heerlijk weer, de raampjes gaan open, zo kan de wind er goed door waaien.

Nog een donkere en een lichte was even later ligt alles fris en schoon in de kast.


Bij de Konzum haal ik een fles Aperol.

De winkel is nu nog open, maar per 1 oktober komt daar verandering in.

Voor de lunch bakken wij de laatste eieren en maken een heerlijke omelette. 

Vandaag is het de eerste keer in de afgelopen zeven jaar dat ik het strijkijzertje gebruik.

Wij hebben een tijdje op gevaren met onze Belgische vrienden, Nadine en Gino.

De schippersvrouw is erg netjes en secuur, zij strijkt wekelijks haar was aan boord. 

Wij hebben er heel wat grapjes over gemaakt. 

En nu.......ben ik zelf aan het strijken. Mijn linnen jurkje en blouse kwamen gekreukt van de waslijn, dat ik deze niet zo maar in de kast kon leggen.


Het is vastgelegd kijk maar mee.

Tegen half zes gaan wij naar Helen en Mike borrelen. 

Ik neem de laatste hapjes en nootjes mee.

Daarna gaan wij als afsluiting met zijn viertjes eten.

Altijd gezellig. 

Zij vertrekken volgende week en komen in mei weer aan boord.

Wij gaan naar een restaurantje aan de kade. 

Jelle en ik hebben daar een paar dagen geleden heerlijk gegeten. 

Het voldoet helemaal aan onze verwachting.

Na afloop kopen wij een ijsje bij de bekende ijscoman. 

Omdat wij vertrekken krijgen wij gratis een chocolade bolletje.

Wij nemen afscheid en zeggen dat wij over twee weken met de kleinkinderen terugkomen.

Op de steiger nemen wij afscheid van Helen en Mike. 

Wij houden contact en gaan elkaar zeker de komende winter zien en spreken.

Aan boord gaat de kuiptent erover, dit scheelt werk morgenochtend.

De ferry vertrekt om acht uur rechtstreeks naar Split, een half uurtje later zijn wij er dan.

Op tijd te kooi, welterusten lieve volgers.

De komende twee weken verschijnt er geen blog.

Vanaf 12 oktober tot en met de 26e oktober komt er een vervolg.