Wind and Water op de Middellandse Zee

Wind and Water op de Middellandse Zee

Zaterdag

16 september 2017


Weten uit welke hoek de wind waait!


Vandaag hebben wij geen plannen. 

De weerberichten zijn wat minder. 

Het gaat twee dagen hard waaien uit het zuid oosten. 

Dit betekent, dat wij op de goede plek liggen. Hopelijk valt het mee.

Als ik de was ophang, schijnt af en toe de zon.

Na de lunch gaan wij een eindje lopen. 

Ons favoriete loopje is inmiddels naar de kade in Vis Luka. 

De afgelopen dagen lag die helemaal vol met charterschepen.

Op dit moment ligt er geen enkel schip. 

De kade ligt pal in de wind, dus geen rustige plaats om je boot aan te leggen.

Ik stel voor ergens een ijsje te eten.

Overal is men al druk aan het opruimen. 

Veel kraampjes worden afgebroken, de stoelen op de terrassen zijn al op elkaar gestapeld.

Gelukkig, aan het eind van de kade vinden wij nog een ijstentje.

Als wij terug lopen naar de boot begint het te regenen, ik heb mijn regen jack bij me.

Na een tijdje wordt het droog. 

Wij drinken een wijntje op een lounge terras met gezellige muziek.

Vanavond gaan wij uit eten. 

Deze keer kijken wij op TripAdvisor, altijd handig.

Aan de haven is een restaurant, die een redelijke beoordeling heeft.

Wij zoeken verder. 

Jelle gaat voor de beste nr.1 op TripAdvisor, het is een echt vis restaurant.

Bij de beoordelingen kwam het restaurant er zeer goed uit. 

Wij gaan het proberen.

Nu eerst even rusten aan boord.

De Duitse buurman heeft een scooter gehuurd. 

Hij komt terug en vertelt, dat wij erg goed liggen want aan de andere kant van het eiland stormt het.


Tegen half zeven gaan wij op zoek naar restaurant Pojoda. 

Direct bij binnenkomst voelt het goed. 

Wij worden zeer vriendelijk ontvangen.


Rustieke locatie met gekleurde schilderijen aan de wand.

Ik krijg ook zin in schilderen als ik dit zo zie, iets weer voor de komende winter.

Vooraf krijgen wij garnaaltjes gemarineerd in een speciale olie.

Daarna een gegrilde red snepper, met bijbehorende groenten. Heerlijk wit wijntje erbij.


Een gedeelde tiramisu met koffie als toe. Dat is echt smullen.

Inderdaad, het voldoet compleet aan onze verwachtingen.

Tegen negen uur zijn wij weer aan boord van Wind & Water.

Jelle gaat tv kijken en ik begin met het blog.