Wind and Water op de Middellandse Zee

Wind and Water op de Middellandse Zee

Dinsdag 9 mei 2017

Morgenstond heeft.........


Het is half vier in de ochtend twee wekkers gaan tegelijk af.........oef dit is wel erg vroeg.

Ik denk niet te lang na en spring direct het bed uit. 

Douchen, aankleden en dan valt mijn koffer op de grond en de inhoud over de vloer. 

Nu is het goed dat er niemand in de buurt is, want de enige veroorzaker ben ik zelf. 

Ik raap de spullen bij elkaar, stop snel alles weer in de koffer alleen natuurlijk niet zo mooi geordend als het voor die tijd was.

Als ik beneden kom staat de taxi er al, tien minuten later sta ik in de vertrekhal.

Bij de incheckbalie staan lange rijen mensen. 

Ik sluit maar aan, schuifel door tot na drie kwartier mijn bagage gewogen kan worden.

Nu nog door de douane, deze keer geen commentaar.

Gate nummer 86 moet ik zijn. 

Dit blijkt nog twintig minuten lopen te zijn en is werkelijk de allerlaatste gate van het gebouw.


Buiten staan de vliegtuigen al klaar. 



Om half zeven gaan wij de lucht in.

De stoelen in het vliegtuig waren maar voor de helft bezet. 

Dit betekent breeduit zitten en lekker nog anderhalf uur de ogen sluiten.

Daarna als ontbijt een kop thee en een kaasbroodje.


Wij naderen het eiland Corfu dat ziet er zo ⬆️ uit.


Om kwart voor tien Griekse tijd wordt de landing ingezet, even later zijn op het vliegveld van Preveza.

In de aankomsthal staat Jelle al te wachten hij heeft net Stefan uitgezwaaid.

Dan volgt een uitgebreid verslag van Jelle over zijn ervaringen met Stefan.

Hij blijkt een echte techneut te zijn en is helemaal enthousiast over Wind & Water.

Dit krijgt waarschijnlijk een vervolg.

Wij lopen naar de taxi hier staat Alexandros al te wachten.

Even later zijn wij bij de haven, die nog steeds in aanbouw is.


Wind & Water ligt er keurig bij, heerlijk om weer aan boord te zijn.

Eerst koffie, dan neem ik al snel de taak over voor wat betreft het huishouden.

De wasmachine gaat aan en zo worden drie wassen achter elkaar verwerkt. 

De zon doet daarna de rest. Het is ongeveer 23 graden en redelijk veel wind.


Begin van de avond drinken wij een wijntje en toosten op de heerlijke tijd aan boord die komen gaat.

Tegen half acht wandelen wij de stad in en zoeken een gezellig restaurant uit.

Tot slot een kopje cappuccino en kan het blog gepubliceerd worden.