Wind and Water op de Middellandse Zee

Wind and Water op de Middellandse Zee

Donderdag 25 mei 2017

Hemelvaart 


Hier in Montenegro kent men geen Hemelvaart.

Wij doen het rustig aan. 

Na het ontbijt sorteer ik de was en stop het in de machine.

Tegen de tijd dat de was klaar is, valt de regen met bakken uit de lucht.

Op windfinder kijk ik hoe lang dit aanhoudt. 

Tot drie uur vanmiddag, daarna wordt het droog. Ik reken erop. 

De was hang ik binnen uit en het laken bewaar ik tot vanmiddag.


Dichtbij de boot staat een bijzondere boom met een prachtige grote witte bloemen erin.

Zo iets heb ik nog niet eerder gezien.

Jelle krijgt een mailtje van Stefan. 

Hij wil met zijn familie naar Kroatië komen om onze boot te laten zien. 

Zijn vrouw heeft een mooi hotel gevonden voor de eerste week juli. 

Prima, appt Jelle terug. Nu moeten wij ook onze terugreis boeken. 

De meest gunstige dag is maandag 10 juli, direct maar regelen.

Tegen vier uur stopt het met regenen.

Ik hang het laken op en draai nog één was.

Morgen willen wij fietsen, voor vertrek kan dan de rest aan de lijn.

Er wordt een zonnige dag voorspeld.

Vanavond eten wij aan boord van bistro Wind & Water.

Jelle wast af. 

Hierna wandelen wij over de boulevard. Aan deze kant prachtige villa's.


Buiten is een mooie gekleurde wolkenpartij te zien.


In de verte zien wij een cruiseschip de Golf uit varen. 

Het lijkt op een verlichte drijvende kermisattractie.

Op het terras drinken wij nog een kop koffie en lopen dan naar de boot.

Nog even het blog op internet, daarna gaan wij te kooi.