Wind and Water op de Middellandse Zee

Wind and Water op de Middellandse Zee

Maandag 8 mei 2017

Een actieve dag


Vanochtend op tijd uit bed.

Er moet nog het een en ander gedaan worden.

Om twee uur komt mijn vriendin Corry zij brengt mij naar het station, altijd gezellig om zo uitgezwaaid te worden.

Een uurtje eerder breng ik onze vrienden Rietje en Igno naar het station.

Ja, de pensionado's zijn aardig en route.

Inmiddels heb ik wat mailtjes van Jelle gekregen. Wind & Water heeft weer water onder de kiel.


Samen met Stefan wordt er nog een rondje gezeild, beiden genieten van de boot.

De trein rijdt op tijd, de aansluitingen kloppen, om half vijf kom ik onder de grond aan op Schiphol.

De roltrap op en naar de uitgang.

Nu de Ibis shuttle, daar moet ik even op wachten. 

Klein half uur later stap ik erin.

Bij aankomst in het hotel bespreek ik direct een taxi voor morgenochtend vier uur. 

De shuttle van het hotel begint pas om kwart voor vijf. 

Ik vind dat te laat, want er wordt  nu constant geadviseerd om drie uur voor vertrek aanwezig te zijn. 

Aangezien ik om half zeven vertrek, vind ik twee uur en een kwartier voor vertrek een mooie tijd.

De zon schijnt eindelijk, dus wil ik nog wel even een frisse neus halen. 

Zet de bagage op mijn kamer en wandel naar buiten.

In het restaurant ga ik een hapje eten. 

Een aardige ober vertelt mij wat er vanavond op de kaart staat. 

Ik kies voor fish and chips, lang geleden dat ik dat heb gegeten. 


Voor mij roept dat de herinnering aan Engeland op. 

Hier was ik een jaar au pair, zorgde voor twee meisjes van drie en vijf jaar. Toen was ik zeventien jaar. Mooie tijd...

Lekker wit wijntje erbij, kopje cappuccino toe met een heerlijke bonbon.

Er belt nog een vriend, hij wil mij wel naar Schiphol brengen. 

Als ik hem vertel dat ik al op Schiphol ben, wenst hij mij voor morgen een goede vlucht.

Onze vriend Frans vertrekt naar Cambodja, voor een weekje. 

Vierentwintig uur onderweg....

Wij hadden elkaar bijna kunnen treffen op Schiphol. 

Over tien dagen monstert Frans in Corfu aan op Wind & Water.

Tegen half negen ben ik weer op mijn kamer. 

Nog even t.v. kijken, beetje lezen en dan op tijd naar bed.

Welterusten.