Wind and Water op de Middellandse Zee

Wind and Water op de Middellandse Zee

Dinsdag 6 juni 2017

Lazy day


Nog een wasje. 

Jelle maakt de zonnetent schoon, deze is snel droog en wordt opgeruimd.

Morgen vertrekken wij voor vijf dagen, dit wordt onze eerste ervaring met het achterlaten van de boot voor een aantal dagen.

Ik loop langs de haven en wil een diepvries pizza kopen voor vanavond. 

Ik ben zeker zes winkeltjes in geweest maar niet gevonden. 

Bijzonder, waarschijnlijk ter bescherming van de pizzeria aan de haven. 

Wij besluiten dan, om vanavond daar heen te gaan.

Als ik langs de kerk loop, wil ik er toch even naar binnen. 


In deze haven is hij alleen al door het luiden van de klokken een prominente aanwezige.



Hij ziet er sober uit, met een mooi altaar.

Even later passeer ik twee mannen de ene veegt, de ander fiets om het vuil van de promenades mee te nemen. 


Door de weeks komt men twee keer op een dag, in het weekend één keer.

Ja het is echt een schone haven.

Doordat Jelle gisteren het bier naar onze Belgische vriend Lucas heeft gebracht, weet ik nu wie hij is.

Hij woont in Antwerpen en woont hier alleen op een oude Hallberg Rassy. 

Hij loopt met een stok, moppert wat. 

Hij wil de vlag niet meer uithangen, want die wappert alleen maar stuk.

Zijn kinderen komen af en toe.

Bij het toilet staat een bankje in de schaduw, hier heeft Jelle Lucas ook ontmoet.

Hij is wat eenzaam. Op deze plek ontmoet hij natuurlijk altijd wel mensen.

Vanochtend was hij aan het Skypen toen ik hem zag.

Bij aankomst aan boord, tegen twee uur, verras ik mijn kapitein met wat broodjes die ik heb meegenomen van de bakker. 

Dit gaat er wel in.

Jelle poetst de boot en ik doe deze keer de raampjes en het chroom.

Zo ziet alles er weer keurig uit, als wij de boot verlaten.

In de kuip schrijf ik het blog er is een lekker windje, dat maakt het schrijven aangenaam.

Nadat ik wat telefoontjes heb gepleegd, gaan wij van boord.

Voor de eerste keer hier naar de pizzeria.

Jelle neemt een pizza met asperges en artisjok voor mij een pizza met inktvis en gorgonzola.

Wijntje erbij en koffietje toe. Wij smullen weer.

Wij slenteren terug langs de ijskraam en gaan ons te buiten aan een bekertje met één bolletje ijs.

In de kuip maak ik het blog af, daarna gaat het op internet.

Dobar nocu