Wind and Water op de Middellandse Zee

Wind and Water op de Middellandse Zee

Woensdag 14 juni 2017

Fijne dag


Nu moet de plank in de kuip helemaal kaal geschuurd worden.

Dat is echt een grote klus, dit is mijn kapiteintje wel toevertrouwd. 

Hij heeft voor dit werk een engelen geduld. 

Inmiddels heb ik het lijstje weer klaar voor enkele boodschappen.

Aan boord word ik niet echt vrolijk van al dat geklus. 

Het is lekker weer en lopen is goed voor de mens.

Terwijl ik aan de wandel ben, neem ik mij voor om vanmiddag te gaan zwemmen.

Terug aan boord vertel ik Jelle mijn plan. 

Inmiddels is hij klaar met het schuren en één keer lakken. 

Wij besluiten om samen naar het begin van de baai te gaan, onze favoriete zwemstek.

De fietsjes zetten wij in elkaar, off we go.

Het water is heerlijk, daarna opdrogen onder de bomen in de schaduw.


Vanaf ons plekje zien wij zeilboten en ferries de baai in en uit varen.


Jelle rust lekker uit onder de struiken.


Op de terugweg stoppen wij bij een resort Illyrian Resort waar wij langs fietsen.

Het ziet er keurig uit. Er is de mogelijkheid verschillende types huisjes en appartementen te huren.


Er kan gezwommen worden in de baai en er is op het terrein een zwembad.

Wij nemen de folder met prijzen mee. 

Als wij langs de ijstent komen, kunnen wij de verleiding niet weerstaan en besluiten een ijsje te kopen. 

De jongen achter de vitrine is aller aardigst en kent ons inmiddels al. 

Hij probeert wat Nederlands te spreken. 

Hij kent het woord goedendag al. 

Wij leren hem een woordje erbij.

Wij leren hem "fijne dag" te zeggen als mensen vertrekken met het ijsje in de hand.


Hij herhaalt het een paar keer en lacht. 

Bij vertrek weet hij het nog en zegt "fijne dag".

Grappig en zo verschillend als iedereen reageert in een gesprek.

Aan boord pakken wij de douchespullen om het zout van onze lijven te spoelen.

Heerlijk fris in de kuip nemen wij een aperitief. 

Op zo'n moment smaakt de aperol extra lekker.

Vanavond gaan wij eten bij de familie van onze taxichauffeur. 

Het heet "Fontana". Wij weten waar het is. 

Zij hebben verse vis vanochtend gevangen, daar kiezen wij voor wat extra wijn erbij en smullen maar.....

Als wij terug aan boord zijn, komt onze Oostenrijkse buurman met vrouw en vier kinderen aan boord. Zij zijn net uit Wenen komen rijden, zij hebben een paar vrije dagen genomen.

Dat is ineens, wat leven op de zeer rustige steiger.

Zij gaan al snel slapen en wij ook.

Wordt vervolgd.

Welterusten