Wind and Water op de Middellandse Zee

Wind and Water op de Middellandse Zee

Alles is in kannen en kruiken.

2014-10-09


Jelle heeft regelmatig wakker gelegen van de sceptertank, hoe nu verder.....

Alles wordt gelucht en gewassen. Op de haven zijn 6 wasmachines en daar kan 6 kg. in.

Met de laatste was loop ik naar de wasmachine ruimte op de haven. Voor € 5,00 op 60 graden is de was binnen een uur schoon. Terwijl ik sta te wachten met een Engelse mevrouw vertelt zij dat zij morgen ook naar Corfu gaan en nog twee dagen daar blijven. Ik vertelde dat wij met de taxi naar Igoumenitsa gingen, ritje van kleine twee uur. daarna uurtje op de boot. Zij reageerde direct met de vraag waarom vliegen jullie niet van Prevesa naar Corfu. Dit kost € 55,00 per persoon en binnen een half uur ben je in Corfu op het vliegveld. Je kunt dit online boeken. 

Wij hebben geluk ze vliegen op vrijdag. De taxi kostte € 110,00, de keus was snel gemaakt. Aan deze mogelijkheid wordt door de haven geen ruchtbaarheid gegeven, dit verbaast ons. Jelle vindt het een goed idee om dan maar het vliegtuig te boeken. Een paar uur later is de boeking gedaan.

Aan boord leg ik de laatste hand aan het schoonmaken, eind van de middag wens ik de buren ook een goede vlucht, misschien zien wij elkaar in het voorjaar weer. Zij zijn Engels maar wonen al jaren in Zuid Afrika. Enkele jaren geleden hebben zij hier een Bavaria 33 gekocht en varen nu op de Ionische Zee. 

Dan wandel ik met bagage naar onze hotelkamer op het terrein. Het ziet er netjes uit, alles schoon en aanwezig. 


Vanaf ons balkon hebben wij een prachtig uitzicht op het haventerrein dat ingesloten is door de Ionische Zee.


Vanavond eten wij voor de laatste maal in het restaurant op de haven. Er zijn nog drie andere tafeltjes die door Nederlanders zijn bezet. Bijzonder, zo ver weg en dan zoveel Nederlands om je heen te horen spreken.

Wij gaan direct naar bed en slapen snel in na zo'n arbeidzame dag.