Wind and Water op de Middellandse Zee

Wind and Water op de Middellandse Zee

De bakens worden verzet.

2014-09-29


Onder de douche kom ik tot de conclusie, dat ik verzadigd ben van al de nieuwe dingen, die wij de afgelopen zomer hebben gezien. Even nadenken, hoe zeg ik dit mijn kapiteintje. Tijdens de koffie vertel ik Jelle mijn gedachten. Tot mijn verbazing, is hij er erg laconiek onder. Hij vindt het alleen nog wel vroeg om nu al alles winterklaar te gaan maken. Ik stel voor, een dagje hier in de omgeving te gaan fietsen. In de stad eens kijken of er een VVV is, misschien zijn er nog andere mogelijkheden. Wij kunnen de bus pakken naar Lefkas, weer wat anders dan met de boot. Kortom ideeën genoeg.

Het campinggaz busje is leeg, wij gaan een nieuwe kopen. Bij de watersportwinkel ruilen wij de lege om voor een volle, wij moeten € 10,00 afrekenen. Zo weinig hebben wij nog nooit voor het campinggaz betaald. Jelle gaat terug naar de boot, ik wandel nog even het stadje in. Heerlijke temperatuur ongeveer 24 graden met het zonnetje en een windje erbij.

In de stad is het gezellig druk, in de etalages maakt de zomercollectie ruimte voor de wintercollectie. Dan kom ik langs een Venetiaanse klokkentoren, uit 1792, ik ga even naar binnen, het is een klein kerkje, kijk maar mee. 


De laatste restauratie is gebeurd in 1990 en gesponsord door de universiteit van Thessaloniki.


De middag verloopt verder rustig. Jelle maakt de buitenboordmotor schoon, doorsmeren en olie verversen, dat is een bewerkelijke klus, maar kan hierna van het lijstje gestreept worden.


Vanaf de overkant ligt Wind & Water er zo rustig bij.

Het is 's avonds al vroeg donker en te fris om buiten te zitten dus maken wij het gezellig in de kajuit.