Wind and Water op de Middellandse Zee

Wind and Water op de Middellandse Zee

Opfris-cursus.  

2014-09-25


Om negen uur is Babis, de instructeur van de Paddy duikschool bij ons aan boord. Gisteren kwamen wij hem in het dorp tegen, Jelle spreekt hem aan en maakt een afspraak.

Gisteravond wordt de instructie dvd nog aandachtig bekeken. Jelle heeft, nadat hij in 2012 zijn duikbrevet heeft gehaald, niet meer gedoken.

Tegen elf uur komt hij heel enthousiast terug, voor herhaling vatbaar, is zijn reactie. Deze eerste keer is hij zes meter diep gegaan, diep genoeg om veel mooie dingen te zien. De volgende keer neem ik de onderwater camera mee, zegt hij. Goed idee.

Wij drinken koffie aan boord en even later begint het te regenen, dit was even geleden. Niet erg, de boel frist lekker op en het is direct een stuk minder warm. Wij zijn best moe geworden, Jelle na al de duik inspanningen en ik door mijn verkoudheid, wij gaan even liggen. Met als gevolg, dat we toch zeker een paar uur slapen. Het regent nog steeds.


Eind van de middag klaart het op en besluiten wij naar het dorp te wandelen even wat frisse lucht. 

Ook in het dorp is het een natte boel, alles ziet er direct anders uit. 


Toch nog een paar leuke fotootjes.


Als wij aan boord zijn belt een enthousiaste Timo ons op. Hij zit op de Monaco bootshow. met zeven man staan ze op de stand en doen prima zaken. Altijd leuk om te horen dat het goed gaat. 

Dan nog even mijn moeder bellen in Zutphen, die deze keer ook opgewekt klinkt en zeker uitkijkt naar tien oktober als wij weer in Nederland zijn.

Ik maak een maaltijdsalade, wijntje erbij wij laten het ons heerlijk smaken.