Wind and Water op de Middellandse Zee

Donderdag, 16 juni 2011
La Coruna - Caraminas.
Gisteren zijn wij in het begin van de middag vertrokken. 's Ochtends miezerde het, gelukkig werd het op zee beter. Deze keer hebben wij gezeild. De tocht naar Caraminas was 18 mijl.
Tegen 17.00 uur kwamen wij hier aan. Een leuk haventje in een prachtige Ria (baai).
Aan het eind van de steiger is een restaurant/clubhuis. Om 20.00 uur zijn wij gaan boodschappen doen en hebben o.a. heerlijk vers fruit gekocht.
Op de terugweg besluiten we in het clubgebouw te gaan eten. Hier ontmoetten wij een echtpaar dat al sinds 2006 op reis is. Zij hadden deelgenomen aan de Blue Waterrace Round the World. Deze race duurde 2 jaar. Daarna zijn zij naar de Middellandse Zee gevaren. Nu zijn zij weer op weg naar Hellevoetsluis. De schipper vertelde dat zij tot 1990 in Scharendijke met een Hallberg Rassey 38 aan steiger N hadden gelegen. Wat is de wereld toch klein.
Vanochtend scheen de zon toen we opstonden en besloten direct te vertrekken. Om 9.00 uur zaten wij al op de Oceaan. Het was rustig weer te weinig wind om te zeilen. Om 13.00 uur rondden wij Kaap Finister het meest westelijke stukje Europa. De kaap lag er rustig en een beetje somber bij.
Tegen 15.00 uur kwamen wij aan in Portosin. Morgen gaan wij met de bus naar Santiago de Compostela. Jelle is er al geweest dus is hij daar mijn  gids.
De zon en de wind deden vanmiddag zo hun best dat ik besloot 2 wasjes te draaien die inmiddels aal weer schoon in de kast liggen.