Wind and Water op de Middellandse Zee

Zaterdag 18 juni 2011
Portosin - Riviera
Gisteren naar Santiago geweest. De bus zou om 9.30 uur vertrekken, hij arriveerde om 9.50 uur. Wij waren blij dat hij er was, het blijkt dat net als N.S. ook de Spaanse busondernemingen met "vertraging" werken. Na 20 minuten waren wij in Noya. Hier moesten wij overstappen voor Santiago d.C. Deze afstand was duidelijk verder en om 11.15 uur kwamen wij hier aan.
Inmiddels was het gaan regenen. Dit deerde ons toen nog niet, eerst koffie drinken.
Wij waren al heel wat wandelaars tegen gekomen, gekleed in grote poncho's en stevige wandelschoenen die al langer onderweg waren. Dit aanzien dwong bij mij wel respect af. Als je 100 km. hebt gelopen krijg je een certificaat, heb ik ergens gelezen.
Het bleef regenen, dus eerst de Cathedraal in daar hebben wij een mis bijgewoond.
Het was vrijdag de kerk puilde uit, misschien kwam dit mede door de regen. Nadat wij niet alles van de mis begrepen hadden besloten we de kerk te verlaten.
Gelukkig stond er op het Marktplein een treintje dat ons de belangrijkste gebouwen e.d. in Santiago kon laten zien. Het is een prachtige stad die na Jeruzalem en Rome de belangrijkste pelgrimsplaats is. Er staan veel universiteiten.
Tegen 14.00 uur zijn we het restaurant maar weer in gegaan, hier hebben we de lunch(Del Dia) gebruikt. Het bleef regenen, dus hebben we tegen 15.30 uur maar weer de bus gepakt en waren om 17.30 uur in Portosin. In de kuip van Wind & Water waar inmiddels heerlijk de zon scheen hebben we een aperitief genomen.
Vandaag maakte de zon ons voor het eerst wakker. Wij zijn vertrokken nadat we alles hadden klaar gemaakt om te zeilen naar de volgende Ria de Arosa, die 31 mijl verderop ligt.
We hadden 11 knopen wind uit het Noord Westen dat beloofde een prima dag te worden.
Na anderhalf uur zeilen ging de wind liggen en moest de motor aan. Er was veel oceaandeining dat maakte het verblijf op de oceaan niet zo prettig.
Inmiddels liggen we voor anker bij Riviera, waar we een heerlijke maaltijd in de kuip hebben genuttigd.