Wind and Water op de Middellandse Zee

Wind and Water op de Middellandse Zee
Lazy day
2015-06-03

Vanochtend vertrekken er weer veel zeilers, wij blijven een dagje liggen. 
Onze Franse buurman vertrekt samen met een landgenoot. Na een half uur komt hij gesleept door zijn landgenoot weer terug in de haven, motorpech. De twee boten liggen nu aan de kade en er wordt ernstig gediscussieerd.
Na de koffie ga ik het broodje ophalen, dat ik gisteren besteld had. Hier is een mini-market die bijna niets op voorraad heeft, maar wel kan zorgen dat het er de volgende dag is. Ik loop weer langs de kade en zie aan de steigers heel wat roestige bootjes liggen, één heet er zelfs "happy end", ik ben benieuwd of ooit de eigenaar nog terug komt op zijn boot.
Ik heb een foto gemaakt van het overzichtskaartje van een gedeelte van Griekenland, waar wij nu rond varen.
Er staat nog een stukje van de Ionische eilanden op, dan de Golf van Corintie onderaan zie je de straat van Corintie. Als wij die door zijn, gaan wij naar het zuiden tot Porto heli, daar komen Ietje en Frits, samen zeilen wij dan een weekje rond. Daarna gaan wij naar het noorden, naar Piraeus, dat is de haven bij Athene. Einde van de maand willen wij daar zijn. Vrijdag twee juli vliegen wij naar huis. Wind & Water blijft tot eind augustus in de haven van Piraeus liggen.
Jelle poetst vandaag Wind & Water extra op, onderhoud is belangrijk. Als je hier rondloopt wordt het bevestigd.
Vanuit de kuip hebben wij dit uitzicht.
Het is lekker weer, windje erbij ongeveer 27 graden. Eind van de middag wandel ik naar het pleintje aan de haven.
Er ligt een Contest 34 genaamd Dutch Girl op de luiken liggen vodden met een autoband erop waarschijnlijk tegen het inregenen. Hier hoef je niet trots op te zijn, als meneer Contest haar zag werd zij waarschijnlijk direct weggehaald.
Ik loop door het zo leuk ontworpen laantje, hier worden de takken van de mooie bomen als droogmolen gebruikt. Dit zijn dingen die gebeuren als er totaal geen toezicht. De haven is duidelijk in verval.
Aan het pleintje op een heuvel wordt iets nieuws gebouwd. Alle bouwmaterialen moeten per bootje aangevoerd worden. De twee winkeltjes en de restaurantjes worden ook op deze wijze bevoorraad. 
Vanavond maak ik aan boord kaasfondue, een lekkere salade en een wijntje erbij dat gaat heerlijk smaken.
Het blog op internet zodat, onze volgers weten waar wij zitten.
Morgen gaan wij weer verder, misschien toch Galaxidhi of anders Itea.