Wind and Water op de Middellandse Zee

Wind and Water op de Middellandse Zee
De onzekerheid blijft.
2015-09-13

Het waaide vannacht behoorlijk, maar in haven lig je vrij rustig.
Tijdens het ontbijt wisselen wij van gedachten over, stel dat.....,als dit.......
De onzekerheid is lastig.
Hopelijk horen wij morgen meer van de mogelijkheden, die er zijn in Turkije met het verkrijgen van een visum. Misschien is er op kortere termijn toch nog iets te regelen.
Kortom dit alles geeft veel onrust.
Morgen gaan wij in elk geval naar Rhodos stad. Het is voor Griekse begrippen een dure haven en ligt ver van de stad. Maar het is wel een groot toeristisch eiland, dus misschien iets meer mogelijkheden daar. Wij wachten maar af.
Tegen kwart voor elf komt er een grote ferry binnenlopen, het is een drukte van belang.
Livadia is de hoofdstad van het eiland Tilos en ook de veerhaven voor het eiland. Op het hele eiland wonen maar vijfhonderd inwoners.
Er zijn vanochtend verschillende boten naar Simi vertrokken. Wij gaan dat volgende week met Frans doen. 
Terwijl ik naar de winkeltjes loop, kom ik langs een blauw wit kerkje Agios Nikolais aan de kade, ik loop even naar binnen.
Daarna naar het bakkertje, dat in een klein winkeltje/schuurtje is onder de bomen. Lastig fotograferen met die schaduwen. Ik neem wat mee voor de lunch, dat vindt Jelle vast ook lekker.
Daarna koop ik nog wat fruit voor onderweg morgen.
Jelle gaat de boot stofvrij maken, dat is wel nodig. Ik verzamel wat foto's en schrijf het blog verder.
Wij vinden in de middag weer een nieuw plekje aan de baai.
Eerst een ijsje, dan lekker zwemmen.
Er is zelfs wifi dus kan ik het blog erop zetten, deze keer wat vroeger als gewoonlijk.