Wind and Water op de Middellandse Zee

Wind and Water op de Middellandse Zee
Een wellness moment voor de fokkemaat.
2015-09-09

Oei, wat ging het vannacht te keer. 
Zelfs de ferry, die normaal voor de nacht op een klein eiland blijft liggen kwam tegen half vier binnen varen. Gooide zijn anker uit met een hoop donder en geweld. Ik weet zeker dat de hele haven wakker is geworden. 
Er komt nog bij, dat de haven precies aan de noord kant van het eiland ligt en de wind komt uit het noorden. 
Maar goed, als je aan de kade en achter je ankertje ligt, kan er niet veel gebeuren. Desondanks was het een onrustige nacht.
Gisteren was ik naar de overkant gelopen en had gezien dat er een soort Wellness Centre was. Het zag er netjes uit, in de hal lagen visitekaartjes en een agenda, waarin je kon zien of de tijd dat je zou willen komen, al bezet was. Daarbij de note, ik kan u op dit moment niet helpen, aangezien ik een klant aan het behandelen ben, laat uw telefoonnummer achter. Je moet het als ZZPer maar verzinnen. 
Toen ik met het kaartje aan boord kwam, zei Jelle direct laat je toch lekker verwennen. dan bel je haar. Ik spreek het antwoordapparaat in en zij smst terug, dat zij om half één nog een plaatsje vrij heeft. Heb ik even geluk.
Eerst nog een wasje doen, want vanaf morgen gaan wij weer twee dagen varen.
Ik haal wat vers fruit en neem ook een bakje vijgen mee. Heerlijk voor de lunch straks.
Tegen half één loop ik naar de andere kant van de baai en ga bij de Wellness naar binnen. 
Ik moet even wachten, want de dame van de massage is nog bezig. Wat later komen de klant en de masseuse het halletje binnen. Zij heeft een bakje met geschilde vijgen bij zich en deelt deze uit, want er is ook nog een manicure die bezig is. De twee klanten spreken Duits met elkaar en vragen aan mij, waar ik vandaan kom en zo wordt het nog een gezellige babbel. 
De masseuse neemt mij mee naar de behandelkamer, op de achtergrond een Grieks muziekje.
Heerlijk al mijn spiertjes krijgen een beurt en zo ben ik een uurtje later weer helemaal fit. 
Fris loop ik naar Wind & Water, hier is mijn kapiteintje aan het lezen. 
Ik ga de vijgen vullen met geitekaas vermengd met sinasschilletjes, daarna twintig minuten in de oven. Dit is echt een delicatesse.
De havenmevrouw komt langs en wij willen graag betalen omdat wij morgenochtend vertrekken. Aardige mevrouw en zij wenst ons een goede vaart.
Daarna komt Achmed van het water en de electriciteit. Jelle rekent ook met hem af.
Wij drinken thee en gaan daarna een eindje wandelen, de wind is iets minder geworden, de schuimkopjes nemen af. Wij lopen naar de overkant van de baai, daar zijn een paar restaurantjes het is hier een stuk rustiger dan onze kant. 
Wij zoeken een leuk tafeltje en drinken iets. De ober is druk met zijn vitrine aan het vullen met ijs en verse vis. Dat ziet er goed uit. Wij nemen een souvlaki van verse tonijn, zo lekker hebben wij de tonijn nog niet gehad.
Wij raken aan de praat met een jong Duits stel, die al jaren Griekenland fan zijn. Zij hebben vaak met een groep, zeilboten gehuurd en houden van het zeilen in de Cycladen. Volgend jaar komt het gezamenlijke, drie eigenaren, schip naar Kos. Van daaruit willen zij tochten maken.
Wie weet komen wij ze volgend jaar op de terugweg weer tegen.
Wij wandelen naar Wind & Water en drinken nog een kopje koffie aan boord.
De temperatuur is prima, het koelt goed af. Wij zullen zeker lekker slapen.
Kalinichta.