Wind and Water op de Middellandse Zee

Wind and Water op de Middellandse Zee
Frans verlaat het eiland.
2015-09-24

Het zonnetje schijnt heerlijk en de temperatuur rond de zesentwintig graden, prima.
Frans heeft zijn tas gepakt en wij drinken koffie in de kuip.
Inmiddels heb ik de lakens en handdoeken bij elkaar gezocht en naar de wasserette gebracht.
Een paar uur later kan ik het gewassen en gedroogd ophalen, kosten €7,00 daar kunnen wij niets op aanmerken.
Gisteren hebben wij een havenmevrouw gezien, zij kwam alleen voor water en elektrisch, niet voor het liggeld, daar komt de port police voor vertelde zij. Voor water en elektrisch samen €14,00 per dag. Jelle betaald voor twee dagen. Alleen nu, hebben wij de dame alweer twee dagen niet gezien. Er is ook geen havenkantoor. Ja, zo gaat dat hier in Griekenland. 
Nadat de was opgeborgen is, rijden wij naar Mandraki, de hoofdstad van het eiland en de veerhaven. Hier gaan wij met zijn drietjes voor het laatst lunchen. 
In de straat zijn een soort van altaartjes gemaakt.
Alleen wil Jelle eerst zijn Cosmote kaartje opwaarderen voor internet. In Pali is er een slechte ontvangst, dus hebben wij het kaartje daar niet kunnen opwaarderen. De ontvangst in Mandraki is iets beter, maar het lukt niet om het kaartje op te waarderen. Dit is het eerste eiland waar weinig of geen ontvangst is van Cosmote.
Morgen gaan wij naar Kalymnos een groter eiland, hopelijk lukt het opwaarderen daar.
Frans en Jelle nemen Chiros met frites en ik kies voor een Griekse salade, wijntje erbij. Het smaakt weer heerlijk.
Een uurtje later komt de ferry aan en nemen wij afscheid van Frans.
Er vertrekt net een boot met een zeer bijzondere voorpunt.
Een boot vol dagjesmensen vanuit Kos.
Wij hadden een leuke afwisselende week met zijn drietjes. Dank voor de gezelligheid Frans.
Wij doen nog een paar boodschappen in het dorp en rijden daarna naar de haven.
Onderweg stoppen wij voor dit kiekje.
Jelle brengt de auto terug en ik ga wat vers fruit voor morgen halen.
Tegen zeven uur een boterhammetje en wat yoghurt vinden wij genoeg na zo'n uitgebreide lunch. 
Wij lopen nog een stukje langs de kade en drinken een kop koffie. Buiten is het nog een heerlijke temperatuur. Jelle werkt het logboek bij en ik maak het blog van vandaag klaar.
Tegen half elf kruip ik in mijn kooi.
Kalinichta.