Wind and Water op de Middellandse Zee

Wind and Water op de Middellandse Zee
2018-06-19

Kunstenaarseilanden

Het bleef vannacht erg lang warm. Na het ontbijt wassen onze keukenprinsen, Jelle en Roel, zoals gewoonlijk af.


Onder de afwas wordt van alles besproken en getest. Mannen kunnen blijkbaar toch multitasken. Daarna koffie op het terras en wij gaan op pad. Vandaag gaan wij naar de eilanden Murano en Burano. 


Even een kwartiertje wachten in het waterhokje. Marjo gaat zwart varen, want zij is haar 2-daagse kaartje kwijt.

Ja, deze keer hebben wij geluk en kunnen met een rechtstreekse vaporetto naar de eilanden.

Eerst komen wij in Murano aan. De ateliers en etalages laten het mooiste glaswerk zien. Wij krijgen dorst en willen even uitrusten. 


Op een plein staat een meisje op dunne glazen een melodietje te spelen. Wij vinden dat heel knap en blijven staan om even te luisteren.Nadat ik een paar blauwe glazen oorknopjes heb gescoord, gaan wij naar het volgende eiland. 

Het is erg druk, er kunnen 330 mensen op de vaporetto. Dit aantal wordt makkelijk gehaald. Wij hebben niet het idee, dat er geteld wordt. 

Het eiland Burano staat bekend om de mooie gekleurde geveltjes, kant en vis. Het eiland is kleiner dan Murano. Het heeft een leuk, groot plein en een scheve hoge toren. 


Hier vinden wij een tentje om te lunchen. 


Deze keer zitten wij binnen, hier staat de airco aan. 

Ik loop nog even naar het winkeltje, waar ik vorige week een leuk bloesje zag. Marjo en ik gaan kijken, ik pas het, wij krijgen nog wat korting. Ondertussen wachten de mannen, zwetend in de schaduw.

Ik neem het mee, straks krijg ik spijt šŸ˜‰ dat ik het niet heb gekocht. Dan moet er afgerekend worden, oeps snel naar de mannen for money.

Weer hebben wij geluk en vinden een vaporetto rechtstreeks naar het eiland Lido.


Aan de waterkant vinden wij een mooi plekje waar wij een drankje gebruiken met uitzicht op zee.

De menukaart ziet er wat prijzig uit, dus gaan wij naar een ander restaurant om iets te eten.


De vriendelijke eigenaar maakt een foto van ons viertjes.

Tegen half tien nemen wij de vaporetto naar Certosa. 


Daar aankomend zien wij nog net de zon ondergaan.

Aan boord doen wij direct de ramen en luiken open, zodat een fris windje door de boot kan waaien.

Tegen elf uur tijd om te gaan slapen.