Wind and Water op de Middellandse Zee

Wind and Water op de Middellandse Zee
2018-06-26

Hoed weg

Vanochtend is Jelle er vroeg uit. Ik blijf nog wat langer liggen. Voorlopig het laatste ontbijt aan boord. Het is heerlijk weer, dus drinken wij koffie in de kuip en spreken af dat wij vroeg lunchen.

Wij kunnen tegen half één naar het eiland Lido.

Aan onze steiger ligt een heel oud schip, het ziet er haveloos uit. Sinds gisteren is er wat actie. Een echtpaar is aan het ruimen, er komt een hogedrukspuit aan te pas, waarschijnlijk zijn zij de nieuwe eigenaren. Vanochtend wordt het zonnetentje erop gezet, ziet er al anders uit. Nu nog de mast erop, dan is het weer echte zeilboot.

Wij melden ons af bij Sabrina, de dame van de receptie. Zondagmiddag 1 juli zijn wij weer terug, maandag 2 juli vertrekken wij naar Koper in Slovenië.

Na tien minuten komt de vaporetto die brengt ons naar St.Elena. Tijdens het uitstappen mist Jelle zijn hoed. Hij weet zeker dat hij hem op had. Wij kijken nog naar de stoelen waar wij zaten, geen hoed. Jelle neemt direct de vaporetto terug naar Certosa, misschien toch in wachthokje of elders laten liggen. Ik wacht in de schaduw in St.Elena. Tegen half twee besluit ik de vaporetto te nemen naar Lido. Inmiddels zoekt Jelle naar zijn hoed, onvindbaar.....Hoogstwaarschijnlijk toch in de vaporetto laten liggen.


In Lido zien wij elkaar en gaan op het terras een ijsje eten. Die hadden wij verdiend, vonden wij zelf.

Daarna loop ik de boulevard op om nog wat winkels te kijken. Het schoenen-assortiment is hier geweldig, deze keer niets gekocht.

Inmiddels is de voetbalwedstrijd Denemarken-Frankrijk begonnen. Bij de bar Maleti staat een groot scherm waarop de wedstrijd te zien is. Jelle gaat er speciaal voor zitten, ik loop nog een rondje. De wedstrijd eindigt in 0-0.

Om kwart over vijf wandelen wij richting de vaporetto, deze vertrekt om half zes en doet er een uur over, volgens de timetable.

Wij zijn wat vroeg bij het wachthokje en pakken een vaporetto eerder. Onderweg krijgen wij al bericht van Transavia. Het vliegtuig heeft tachtig minuten vertraging. Balen......


Als wij op het vliegveld aankomen, begrijpen wij de reacties van onze gasten.......wat een mooi vliegveld.  

Nu is het tijd dat de korte broek gewisseld wordt voor een lange broek. 


Ik maak een foto van Jelle die ergens binnen op een muurtje uitrust.

Inmiddels is het half zeven en krijgen trek. Het is overal nog rustig, dus lopen wij een restaurant in. Dit hebben wij nog niet eerder gezien. 


Als je naar binnen gaat, moet je een app downloaden een plaatsje zoeken en via de app en de menukaart op tafel, geef je de bestelling door. Je moet wel met de iPhone naar de kassa en direct afrekenen.


Prima, alles wordt geserveerd en smullen maar.

Het is erg druk. Even wat opschudding bij de douane, gelukkig meer lawaai dan dat er werkelijk iets aan de hand is. Nu wil Jelle wel koffie. Beneden is alles vol, dus gaan wij naar boven. Jelle zit en ik kan even naar de dutyfree shops kijken. Het is overal druk, ik loop wat rond. Eigenlijk heb ik alles al, dus loop ik weer naar boven. 

De vertrektijd 20.45 uur is gewijzigd in 22.11 uur, hopelijk blijft het erbij. 

Vervelend voor Roel, want dit wordt echt nachtwerk.

Terwijl wij wachten, zet ik het blog op internet. Even een paar dagen geen blog. Vanaf 2 juli zijn wij weer in de lucht.