Wind and Water op de Middellandse Zee

Wind and Water op de Middellandse Zee

Aftellen.

2014-06-30


Ciao lieve lezers.

Wij zijn aan het aftellen. Nu de lijstjes afwerken.

Jelle maakt het reddingsvlot van buiten schoon en legt het binnen in een kooi. Dan wordt de diesel getest, valt mee, gelukkig er zit geen drap onderin.

Het gasfornuisje geef ik een extra beurt, als het klaar is glimt het weer als nieuw.

De maten opnemen van de twee hoekkussens, als de stof nog te koop is, dan kan ik thuis nieuwe overtrekken maken. Het is lastiger dan ik verwacht, dus knip ik twee vuilniszakken op maat.

Daarna lees ik het laatste hoofdstuk van het boek "De Wertheims" uit. Een prachtig boek,  waarna je weer even stilstaat bij het feit, hoe belangrijk vrijheid is.

De wind wakkert aan tot 20-25 knopen, nu kunnen wij testen of Wind & Water ook bij meer wind goed op het anker voor blijft. Achter gaan de ijzeren veren aan de landvasten.


Inmiddels is Jelle op zoek naar een dieseltank, hier in de haven is helaas geen pomp.

De tank en de twee reserve tanks moeten vol. 


Dit betekent vier keer heen en weer rijden op de fiets met een tank achterop.

De wind houdt aan.

Vanavond beginnen wij de koelkast wat leger te maken. De kunst is altijd om precies met alles uit te komen.

Terwijl Jelle de afwas doet, ga ik het blog op internet zetten. Bijna de laatste keer.