Wind and Water op de Middellandse Zee

Wind and Water op de Middellandse Zee

Relax.

2014-06-29


Het is zondag, vandaag doen wij het echt rustig aan.

Wij ritsen de extra zonnetent aan de bimini, het geeft de nodige schaduw, want de komende dagen komt het kwik boven de dertig graden.


Na de koffie wandel ik naar het restaurant, hier hangt een groot scherm aan de muur.

Mijn vraag is natuurlijk, wordt vanavond de voetbalwedstrijd Nederland - Mexico uitgezonden.

De barkeeper zegt als de wedstrijd uitgezonden wordt, dan staat de tv aan. Wij wachten dus maar af.

Na onze siësta pleegt Jelle wat onderhoud aan de boot. Onze Duitse buren vinden dat wij een mooie boot hebben en begrijpen niet dat Jelle nog iets aan zijn boot moet doen. Later vertellen zij, dat hun boot 26 jaar oud is en dat na het reviseren van de motor vorig jaar, speling is gebleven in de kruiskoppeling. Zij hebben nu vier weken vakantie en hebben een jaarplaats in Licata. Als de klus geklaard is, willen zij nog een paar weken vakantie houden.

Na de thee wandel ik naar de supermarkt direct achter de jachthaven. Voor vanavond heb ik gevulde vijgen op het menu staan. Voor het vullen van de vijgen heb ik feta kaas nodig, moeilijk te vinden in Italië. Hier is een Conad, zij hebben helaas geen feta, maar wel crackers, die neem ik mee.

In het winkelcentrum scoor ik nog een katoenen luchtig jurkje met lange mouwen, ja vijftig procent korting daar hoef ik niet lang over na te denken.

Tegen zes uur loopt Jelle naar het restaurant om te kijken of de voetbalwedstrijd wordt uitgezonden. Ik blijf nog even aan boord, maar krijg al snel een sms, wedstrijd wordt uitgezonden. Leuk, ik sluit de boel af en loop naar het restaurant om te gaan kijken.

Helaas zijn wij de enige Nederlanders, een paar Engelsen en Italianen. Dat neemt niet weg dat het een spannende wedstrijd is. In Brazilië blijkt het 35 graden te zijn, en dan voetballen.

Al snel staat Mexico voor met 1-0. Tien minuten voor het einde, wordt het 1-1, spanning ten top, in de laatste vijf minuten wordt het 2-1 voor Nederland. Wij zijn tevreden, dat hebben wij weer goed gedaan!

Vanavond maak ik de gevulde olijven in serranoham, ipv feta gebruik ik St.moret met wat parmezaansekaas en sinasappelschilletjes erdoor 15 minuten in de oven, een delicatesse!

Daarna hebben wij een restje van gisteravond en een joghurtje toe, meer dan voldoende.

Het is een heerlijke avond, geen last van muggen, wij zitten tot laat in de kuip, met op de achtergrond muziek van Dave Brubeck. 

Buona Notte.