Wind and Water op de Middellandse Zee

Wind and Water op de Middellandse Zee

Rommeldagje op Malta

2014-06-05


Wij doen wat klusjes die nog moeten gebeuren. Ik neem de boodschappenkar, stap de boot af en kom dan op een mooie laan uit met bomen.


Eerst passeer de Black Pearl, het oude schip dat in brand gevlogen is tijdens de oorlog in het Suezkanaal. 


Het is opgelapt en staat nu op de wal en er is een restaurant in gevestigd.

Daarna loop ik langs de mooie roestvrijstalen fontein, modern ontwerp van een zeilschip.


Gelukkig weet ik de weg naar de supermarkt, dus binnen tien minuten sta ik in de winkel. Neem wat lekkers mee voor de lunch en nog wat andere dingetjes. Op de terugweg loop ik op de boulevard langs de haven en mijn oog valt op een stalletje, waar men braadworst verkoopt. Je zou zeggen met die warmte verkoopt die man niets. 


Er stonden toch zeker wel vijf mannen bij de kraam, dus hij doet prima zaken daar.

Vanmiddag maar een beetje sunburnen wel natuurlijk in de schaduw. Je kunt merken als er geen wind is, loopt de temperatuur snel op tot zo'n 25 graden.

Morgen naar Gozo een baaitje in en een beetje zwemmen. Natuurlijk ook het eiland bekijken.

Jelle stelt voor om de laatste avond op Malta uit eten te gaan. Dat lijkt mij een goed idee, dan kan ik toch nog één van de weinige specialiteiten, volgens de ober, van het eiland eten. 

Fenek, gebakken geserveerde konijn, gemarineerd in rode wijn met laurierblaadjes, gebakken met veel knoflook gestoofd in oven in mengsel van bouillon en wijn.

Wij zien dat de Yachtclub dit op het menu heeft staan. Wij kiezen ervoor om buiten onder de overkapping te gaan zitten. Als wij willen gaan zitten, zien wij een groep van zeker 40 personen borrelen en horen dat er Duits wordt gesproken. Zij zitten echt buiten, dus als wij onder de luifel zitten hebben wij geen last van het gepraat. 

Dan horen wij dat de "leider" iedereen welkom heet. Het blijkt een bijeenkomst van de Oostenrijkse club te zijn, mensen die een woning of appartement op Malta hebben. Dit verzin je toch niet, als ik Oostenrijk hoor, denk ik aan bergen en skiën. Ook daar hebben de bewoners blijkbaar niet genoeg aan de sneeuw en bergen, kiezen voor de zon als het financieel haalbaar is.

Inmiddels is onze Fenek opgediend, dat echt heerlijk smaakt. Wij mailen nog iets, drinken koffie in de bar en gaan bootwaards.