Wind and Water op de Middellandse Zee

Wind and Water op de Middellandse Zee

Beetje vreemd.

2014-06-27


Jelle is er tegen half acht uit, hij is uitgeslapen. Verder blijft het rustig geen gestommel vanuit de andere kooi. Als ik opsta zijn wij maar met tweeën. Dat betekent ook een ontbijttafel voor twee, geen gezellige gesprekspartners.

Na het ontbijt wast Jelle af en maak ik de kooi in orde voor de volgende logee. Even kussens kloppen en luchten daarna de schone lakens erop. Het bedje is gespreid voor Timo. 

Eind augustus vaart hij met Jelle Wind & Water naar Corfu ongeveer 390 Miles, minstens 2 dagen en nachten varen. De mannen kijken er naar uit. Ik vlieg dan zondags 31 augustus naar Corfu, als alles volgens plan verloopt.

Tegen half elf drinken wij koffie en gaan op de fiets naar de Spar om wat voorraad aan te vullen. Lang leve onze stevige boodschappenkar. Voor vanavond nemen wij vis mee, die Jelle in het stoomoventje gaat klaarmaken.

Wij doen zoveel mogelijk 's morgens, want in de middag wordt het nu telkens warmer. Overdag is het zeker dertig graden, in de middag komt er vaak een zeewindje bij, dat voor wat afkoeling zorgt.

Dan vind ik dat het tijd is om te pauzeren.

Jelle doet een stukje onderhoud aan de boot.

Eind van de middag ga ik wat mailtjes beantwoorden, die de afgelopen dagen binnen zijn gekomen.


Tegen half zes wandel ik naar Azurro, daar zet ik het blog op internet.

Voor de lezers een fijn weekend.